23/4 & 24/4
Det blev en stressig morgon i går morse/natt. Väl klockan 05:00 då jag skulle cykla till tåget så insåg jag att just det min cykel står på stationen eftersom jag glömde den där förra veckan. Så jag fick snällt ta och sätta turbo i benen och gå väldigt fort dit, igenom parken; trots mörker vilket jag aldrig gör i vanliga fall men hade verkligen inte hunnit om jag gått runt om. Jag hann precis med tåget som tur väl var och hann se så att min cykel stod på sin plats. 
 
En lugn praktikdag då vi hade få patienter, fick också handleda vår kurs 6 student lite; dvs hon går första året. Jag tycker det är otroligt roligt att lära ut och handleda, känna att jag verkligen kan allt nu; känna mig redo för min blivande yrkesroll. Det flyter på bra på praktiken och jag trivs verkligen där jag är. Det enda som är jobbigt är att pendla, dessa tidiga mornar gör mig dödstrött. Igår somnade jag innan klockan nio, trots att jag kunde vara uppe lite längre eftersom jag har kväll idag. 
 
Rasmus var snäll och lämnade Elise i morse så jag kunde ligga kvar i sängen ett tag. Hade egentligen tänkt träna nu under morgonen men jag är fortfarande inte helt frisk, har fortfarande ont i halsen, hostar och näsan rinner. Så jag får skjuta på tränandet tills i alla fall halsen inte gör så ont. Jag gillar verkligen inte förkylningar. Hoppas att skitet är borta i helgen så att jag kan träna lite i helgen.
 
Mysa ner mig lite nu innan jag ska göra vid mig inför praktiken.