43 år
I går tog jag och Elise tåget upp till Höör för att träffa min mamma och fira henne dessutom. 43 år blev hon nu, ingen ålder; ung och allert. Vi kom upp till Ludvigsborg vid lunch snåret, efter en tågfärd med babblarna från youtube. Vilken tur att youtube har så att man kan se vissa filmer och barnprogram. Ibland är det räddaren i nöden. Elise tycker ju om att titta på film och program. 
 
Väl där uppe tog Elise en middagslur medens jag fastnade med henne över mig och tvn framför mig. Så där låg jag och bara njöt. Min mamma, mormor och morfar var och höll på att fixa med hennes nya hus som hon köpt. En mysig stuga, med känsla av 80-tal. Mysigt. Men den lär nog inte se så 80-talsaktig ut när de målat och grejat. 
 
Kalaset för mamma började först senare på eftermiddagen. Då bjöds det på fika och en hel del också. Gott var det och man blev otroligt mätt i magen. Så klart ville vi alla titta på huset och tog därför och körde den lilla sträckan bort till huset. Fint och kommer bli hur bra som helst till henne. 
 
Därefter var min snälle morbror så snäll att vi fick åka med dem ner mot Staffanstorp och så snäll att han körde oss hela vägen hem till Malmö. Otroligt snällt. Fast kanske var tur. Elise hamnade i två olyckor på vägen och tillslut hade jag inga fler extra kläder med mig. Nu måste jag däremot berömma henne. Idag precis innan hon skulle lägga sig så kom och sa att hon hade ont i magen, så vips upp med henne på toaletten och så skötte hon det galant. Duktiga tös. Hon kan om hon vill. Ibland blir det dock bara inte som man vill, men hon börjar lära sig och hon tycker det känns mycket bättre att sitta på toaletten. 
 
Idag har jag ett annat dilemma att behöva lösa. Det blåser som tusan på vår balkong och mina blommer bara välter, så har suttit och tittat efter både vindskydd och spaljeér. Är lite kluven just nu, så får kolla runt lite först. Dessutom tycker ju jag det är väldigt roligt att bygga själv, så kanske skulle gjort det. Får se vad jag kommer fram till, men ja något av det behöver jag. Annars blåser mina fina blommor bort.