Lång helg
Nu börjar min långhelgsledighet. Det ska bli otroligt skönt. Idag har jag jobbat som vanligt och som vanligt efter lugnet kommer stormen, så skulle jag nog förklara min dag på arbetet. Tur att man har underbara kollegor. Efter jobb så tog jag mig en runda till gymmet då Rasmus var ledig. Skönt att komma iväg och träna. Inget jag har tid med ofta, men försöker så ofta jag kan och i alla fall 2 dagar per vecka.
 
Snart slänger jag mig i soffan och ska mysa ner mig framför min bok och en film sedan. Läsa läsa läsa så att jag snart blir färdig med min bokserie. Har gått lite trögt med läsningen denna veckan. Har kännt mig lite extra trött, så därav ej orkat. 
 
Ledigheten nu ska i morgon spenderas med Emma i stan på festivalen. Lördagen blir även den på festivalen och sedan söndag ska min mamma firas. Fullspäckat som vanligt. Tur att man känner att man lever, men det är även roligt att träffa människor. Jag tycker det i alla fall och att man sedan på kvällen kan mysa ner sig med en bok eller film och då bara vara. 
 
De senaste dagarna har jag känt det som om mitt liv bara flyter på och jag är så glad att jag är där jag är just nu. Trivs på jobbet, trivs med mitt liv och med mig  själv. Allting bara klaffar just nu. Dessutom bara älskar jag dessa mornar med den vackra stora himlen som gör att man känner sig så lite i denna stora värld eller rymd. På allt det jag har möjlighet att göra med mitt liv, att leva. Och mitt arbete är så roligt, trivs så otroligt bra. Även fast det ofta är lite segt och stiga upp 05:40 så fyller mitt arbete mig med glädje så fort jag stiger in genom dörren till mina patienter. Ibland till och med så att det är svårt att gå hem. Njuta, det är i det stadiumet jag är just nu. Skönt och härligt är det. Med detta inleder jag nu min helg.