Tisdag 140812
Det var en vacker himmel som jag befann mig under i morse på väg mot jobb. Det blev början på en helt underbar dag, en lugn dag då man nästan jagade något att göra. Det är sådana dagar man ska passa på och njuta, för andra dagar så har man fullt upp och har knappt tid att tänka ens. 
 
Den lugna dagen avlöstes av en tidig hemgång för att hämta loppan. Vi cyklade och hämtade ut våra badringar som vi vunnit genom Statiol.se, känns som om det är det enda jag kan vinna. Tre stycken har jag vunnit i sommar, men som sagt bra att ha då sådana lätt går sönder och dessutom är de gratis; gillas! 
 
Elise bestämde idag att det skulle bli pannkakor till middag, så det blev det. Pannkakor med bär och lite grädde. Gott och enkelt. Vi varvade matlagning och plantering nu i eftermiddag. Häromdagen var jag ju på Ikea. Där köpte jag fröer som jag nu håller på att plantera. Har hunnit plantera vissa idag, men fortfarande ett par stycken kvar. Dock har jag ingen jord nu för den tog slut, så det får inhandlas först. 
 
Nu ska det tittas på lite kvällsserier, läsa lite och sedan är det dax för sängen innan en ny dag av arbete tas i akt.