Tröttmössa
Just så har jag kännt mig hela dagen. Trött. Det tar på krafterna att ha fullt ös i 7 dagar och inte ha en enda dag ledigt där emellan. I morgon är det dock 7:e dagen och på måndag är jag sedan ledig. Då kan jag njuta, slappna av och bara vara just ledig. 
 
Var så trött i morse när jag gick upp och det är dessutom jobbigt när man se de andra små grisarna ligga och sova gott. Därav somnade jag i eftermiddags i soffan en stund och det lär väl bli tidigt i kväll också. Tänkte sätta på en film snart och sedan bara dega innan jag ska sova. 
 
Inom mitt yrke på helgerna så är det mer krävande och tyngre att jobba. Man är mindre personal och dels det gör det tyngre och ju nu denna helg har man tunga patienter, då drar det på ganska så väl och gör även att man blir tröttare, känner sig otillräcklig och att man knappt har tid. Det enda positiva är att tiden går relativt fort. Svisch så kommer de som ska jobba kväll och sedan ska man gå hem. 
 
I morgon ska jag cykla förbi min pappa. Han ringde innan idag och sa att han hade en present till mig som jag kan hämta. Tänkte även höra med honom om han har lust och träffa mig och Elise något nästa helg. Gå en runda i parken eller bara umgås hos honom. Jag är så glad att vår relation är mycket bättre, att man kan ses. Dock sågs vi oftare innan jag jobbade, men nu har jag de senaste veckorna jobbat ganska mycket och då har man inte riktigt samma tid. 
 
Tröttmössan ska nu ta sin mössa och krypa ner i soffan under en filt...