Julbakning
I går bakades och idag bakades. Nu är vi färdiga för idag, men jag behöver baka en sats till sedan räcker det nog över julafton och julstöket. Elise och jag bakade idag lussebullar med choklad, apelsin och kanel smak samt en smak med nougat. De blev väldigt goda och saftiga, mums. 
 
Idag var det Elise som skötte köksmaskinen och det gjorde hon galant, min lilla bagerska, kock, doktor, sångare och ja allt vad hon nu tycker om och vill bli. I morgon ska vi ta med de goa bullarna till mitt jobb för vi ska ha lite knyte, fika lite och få varsin julklapp som vi köpt till varandra; vi har köpt en paket var som läggs i en säck och så får man ta en paket. Elise har aldrig varit där jag jobbar nu så ska bli roligt att låta mina kollegor få träffa henne. 
 
Under eftermiddagen väntar annat roligt för oss, men det återkommer jag om i morgon...Dags att inta soffläge!