Mystisdag med trots
Idag har för övrigt varit en väldigt mysig tisdag, en riktig glidar dag. Dagen började med lite sovmorgon då jag ska gå på ikväll. Sedan for jag och Elise till mitt jobb för att hämta ut kläder nu innan alla röda dagar, då man inte har möjlighet att hämta ut kläder. Innan vi for till affären blev det ett litet besök hos min mormor och morfar, lite fika och en del snack. Alltid mysigt att bara komma dit och träffa dem så där spontant.
 
Affären stod på listan för att handla in lite mat inför veckan då det var ett tag sedan vi handlade ordentligt. Allt gick bra i affären sedan så sprang Elise rakt ut bland bilarna och lyssnade inte alls på att jag kallade på henne. Det var lite svårt att springa efter, då jag hade tre påsar i händerna, men tur väl var där snälla människor som stoppade henne. Elise har kommit i en period nu där hon inte riktigt lyssnar, eller ja hon vill väl inte lyssna är det nog. I alla fall inte på mig. Jag är så tacksam att människor finns runt omkring en som kan hjälpa, för vad hade jag gjort om det hänt min fina flicka något. Usch vill inte ens tänka på det. 3 års trots, en sådan ålder då de små verkligen vill upptäcka världen och testa gränserna. En ålder som har sin charm på ett helt annat sätt också...
 
När vi kom hem hade vi en mysig sov stund och sedan har jag och Elise hjälpts åt att laga mat, baka inför nyår och spela lite spel så här en helt vanlig men ändå ovanlig tisdags kväll. Så klart vann elise varje gång hehe...
Och i kväll har jag verkligen njutit av att ha min underbara flicka för mig själv och en väldigt snäll sådan. Nu ska jag gå och natta min lilla loppa, sedan är det strax dags att inleda mina 3 kommande nätter med jobb. Snart, snart är jag ledig; 5 nätter kvar sedan väntas 2 veckor ledighet och som jag längtar!