Helgen
Då är denna helgen snart slut och ny vecka börjar. I lördags hade vi kalas för Rasmus. Hela dagen tog förberedelserna, utöver fredagen då jag bakade 8 timmar. En halvtimme innan alla gäster skulle komma togs snabbduschar av mig och Rasmus. Vi hann. Klockan 14 kom alla, eller de flesta gästerna. Rasmus fick många presentkort på Stadium, vilket är bra eftersom han vill köpa skor. Utöver det fick han ett headset från mig och Elise, samt en oerhört generös present från hans vän som bestod av en datorskärm. 
 
Rasmus var nöjd med presenterna och sedan bjöds det på chili con carne samt tårtor, kakor, chips och godis. Klockan halv nio hade alla gästerna gått och eftersom vi var hos Rasmus föräldrar samlade vi ihop våra saker och körde hemåt. Rasmus var trött och ville hem och jag skulle iväg på lite festligheter för att fira två vänner. Väl hemma packade vi upp lite av det han fått och speciellt datorskärmen som var stor; större än vi tänkt oss. Det innebar att vi fick flytta på saker för att kunna få plats med den, så nu står en 27tums skärm och pryder fint samt jag kan inte längre klaga på att jag inte ser för allt känns fem gånger större än innan.
 
Efter lite uppfräschning av smink och hår tog jag mina saker och begav mig mot festligheterna. Det blev en rolig kväll/natt som slutade med att jag inte vart hemma förrän 05:00 i morse. Det var längesedan jag var ute så länge, men det var verkligen jätteroligt och jag njöt av det för fullt. Det blev mycket dans under natten samt tjejsnack och bekantande av nya vänner. En trött jag somnade väldigt fort när jag la huvudet på kudden, dock varade inte sömnen så länge då klockan ringde vid 10.
 
Söndagen har ägnats åt bakning inför en begravning på torsdag. Det har varit både en rolig, sorgsen och glädjefylld dag. Och det är när man möter sådana människor som man verklien inser hur bra jag kommer trivas med att jobba med människor. För dessa människor som mist någon kär, där allt kännt tomt och jobbigt; det är skönt att kunna glädja dessa människor och känna att man kan göra något för dem. Jag önskar att jag hade kunnat göra mer för dem, men alla har man sina liv och ibland är det inte alltid så enkelt. 
 
Som sagt veckan är snart slut. Jag tänkte hinna plugga lite i kväll, om jag inte somnar av utmattning. Det som hinns, det hinns och man måste tänka lite på sig själv också. I morgon kommer min huvudhandledare tillbaka från sin semester, vilket gör att morgondagen blir lite speciell.