Ur något tråkigt kommer oftast något trevligt
 
I går var en speciell dag då en närståendes mamma skulle begravas. Det blev en speciell begravning också eftersom mammans skulle rullas ut och sedan sänkas ned hel, vilket inte är helt vanligt nu för tiden. Jag har varit på en sådan begravning tidigare som gjorde ett tyngre intryck, men det kan ocks berott på att jag kände den personen bättre. Denna begravningen känder för mig betydligt lättare, men jag var där och stöttade mina nära och kära. 
 
En begravning där man sänker ned kistan så som vi det gjordes i går, gör att man får en lite speciellare känsla just eftersom det är ovanligt. Det sätter på sätt och vis ett starkare avtryck hos en som människa. Jag vet bara inte om jag ska gilla ett sådant begravningssätt eller inte. Det som även kan vara jobbigt med en begravning är att man minns de begravningar man varit på och tänker då också på de personerna. Sedan maj förra året och fram tills nu så har ju jag varit på tre begravningar, vilket jag tycker är mycket på så kort tid och man kan ju undra lite varför det har blivit så; vilket jag aldrig kommer att få svar på.
 
På eftermiddagen igår kom sedan vår vän förbi oss och umgicks lite. Elise och jag hade byggt med pärlor, vilket resulterade i ett armband åt Elise och ett åt vår vän. Senare så hade vi en överraskning åt honom, så vi gav oss i väg för att köra till överraskningen. Vi hade bestämt oss för att bjuda ut vår vän på TGF och hade en otroligt trevlig kväll med god mat och dessert. Elise klarade av kvällen galant. Hon var lite uttråkad då och då, men jag tycker faktiskt att hon var relativt lugn hela tiden. Vår duktiga flicka håller på att bli stor nu!
 
Efter det trevliga restaurangbesöket for vi in om en sväng på Ica Maxi då Elise blöjor på dagis var slut. Väl där lånade vi en "bilkundvagn", så Elise kunde race:a igenom affären. Denna vagn uppskattades väldigt mycket av Elise och hon tyckte det var så roligt att hon kunde tuta. Riktigt sådana vagnar finns inte på Coop och det är otroligt bra att sådana finns för barn. Det enda negativa är om man ska storhandla då man hade behövt ha en vanlig vagn också eftersom korgen är ganska liten i bilkundvagnen. 
 
Nu är klockan snart halv sju och det är dags att dra sig mot jobb. Det är fredag och snart är det helg och man är ledig igen. Ska bli skönt!