Vårkänsla
Idag har varit en helt underbar dag, otroligt fint väder vilket jag även fått känna på. Eftersom min handledare hade med sin hund blev det en tur i solen på lunchen. Lite tjejsnack och hundbus. Där jag är på praktik nu känns verkligen helt rätt och det kommer bli otroligt tråkigt när dessa veckor är slut. 
 
I morgon ska jag få pröva och ta hand om allt morgon skruff innan den andra sjuksköterskan kommer. Såklart finns min handledare i närheten om jag är i behov av stöd, men hon kommer ha fullt upp med något jag inte direkt är insatt i. Det ska bli otroligt spännande att få ta hand om allt själv ett par timmar och jag känner mig redo, i alla fall för dessa tre-fyra timmar som det gäller. 
 
Att jag känner mig så säker och trygg i min roll beror nog allra mest på personalen jag har kring mig, samt de superduktiga sjuksköterskorna. Det är dem som får mig att våga ta mer kontroll, att våga ha ansvar att våga dirigera. Jag hoppas att jag kommer trivas lika mycket hos min nästkommande praktikplats. Annars är jag rädd att den självsäkerheten och tryggheten jag nu byggt upp raseras. Det kommer bli otroligt jobbigt att ta sig igenom de sista veckorna då. 
 
I går hade vi jour och det var spännande att se den biten av äldrevården också. Jag måste också säga att jag trivs bättre och bättre inom äldrevården också, vilket jag aldrig gjort innan. Detta kan ju bero på dem jag arbetat med. Man får så otroligt mycket tillbaka av att jobba med äldre, att se att så lite kan göra sådan stor skillnad. Just nu känner jag att jag verkligen valt rätt yrke för mig.
 
Just nu står en sockerkaka i ugnen. Ska baka ihop en sak inför en speciell sak i veckan. Jag hade tur att en speciell grej han komma i tid så jag kan genomföra min lilla överraskning. Det är därför jag inte säger så mycket nu, vill ju inte avslöja något. Ska försöka slappna av lite nu på soffan innan det är dags att lägga sig igen, ja IGEN. Tycker dagarna går så otroligt fort och jag känner att jag inte riktigt hänger med.