Tidsprioritering
Jag har den senaste tiden inte haft så mycket tid att få skriva av mig eller skriva lite om vad som hänt i dagarna. Jag jobbar mycket just nu, eller ja som vanliga människor gör och sedan har jag väl prioriterat lite annat före att skriva här. Elise är en av dem sakerna, samt så har jag börjat läsa en hel del böcker nu och är inne i en sådan svacka då jag bara käkar böcker. Tror jag är uppe i ca 2-3 böcker/vecka nu. Tycker det är avslappnande att läsa och skönt, en avkoppling från jobbet och från omvärlden. Jag har snart nått mitt mål om att läsa färdigt de 47 böckerna om Sagan om Isfolket. Vilket har tagit mig lång tid då annat kommit emellan mitt läsande i omgångar. Nu är jag i alla fall nere på 9 böcker som jag har kvar och innan sommaren är slut så ska jag ha slukat alla; har jag bestämt mig för. 
 
Helgen som varit ägnades åt kalas för Elise farfar på lördagen. Elise var så glad att få ge sin farfar en present och jag tror att den gjorde honom glad och förhoppningsvis hjälper honom i sin vardag. Vi köpte ett aktivitetsarmband som håller koll på dina dagliga aktivitet samt sömnen. Detta registreras sedan i en app man har och så kan man följa sin vardag, hålla koll på sin träning och må bra. Jag är själv inne på att köpa en sådan. Har ofta funderat över hur mycket jag rör mig i arbetet och det hade varit intressant och kunna få reda på detta genom detta band, men också att pusha mig lite extra till träning så att jag kan gå ner dem där jobbiga kilona som jag har kvar; de där som inte riktigt vill försvinna. Det var i alla fall ett trevligt kalas med god mat och kubbspelande för oss ungdomar. En trevlig kväll helt enkelt!
 
Under söndagen fick vi besök av min bror och hans flickvän, samt hundarna Ludde och Chips. Det blev en tur till stranden och lite badande. Dock placerade vi oss på fel ställe och det blev lite meckigt att flytta på sig, så vi gav upp till slut och tog oss hem till oss en stund i stället. De var hos oss i ca 5 timmar och  det var timmar som gick väldigt fort, hade önskat de bodde lite närmare så att man hade kunnat träffa dem lite oftare; även då min mamma. 
 
Helgen tog slut och jobbeveckan började. Först så tog jag och Elise en tur i solen med hennes balanscykel. Hon börjar nog så smått lära sig hur man gör, men behöver träna mer på balansen och fokuseringen. Men hon är så duktig. Snart 3 år och redan så duktig som hon är, lär sig relativt fort gör hon också. Just nu sitter hon och tittar på Musses klubbhus som hon tycker om och sjunger med emellanåt. 
 
Tisdag idag och jobb. I går hade vi en lång och lite bökig kväll, så jag hoppas den blir bättre idag.