Sista betyget satt
Då har jag fått betyget från praktiken också, Väl Godkänt! Tänk att nu är alla betygen satta och jag är helt helt helt färdig. Inom loppet av ett par dagar är jag alltså sjuksköterska, sen tar det ett par veckor att få legitimationen men jag vet i alla fall att jag är sjuksköterska. 
 
Trodde slutbedömningen skulle bli knivigt i går som det var förra gången, eftersom mina lärare är lite vassa. Fast det gick som på räls och de frågade inte allt för mycket utan vi pratade lite, reflekterade, min handledare sa sitt och sedan så pang du får VG av oss. Lycklig jag!
 
Det känns konstigt dock, som om man inte riktigt har fattat det än fast man är lycklig; liksom flyger på moln. Jag är mer harmonisk just nu och så stressad. Nu längtar jag än mer till vår semester och det vet jag att lilla loppan också gör. Tjatar om bamse gör hon och tänk en vecka kvar sedan ska vi packa ner allt, fira mig x2 som det ser ut nu och sedan flyger vi. 
 
De senaste dagarnas resumé: inte så mycket har hänt direkt. Söndagen gick till att tvätta, pilla lite, städa lite och mysa på balkongen med bulle och smoothie. Sedan var den dagen slut och måndagen var det praktik, då fick jag betyg och dagen bara flöt på. Tyckte inte jag gjorde något vettigt men det tyckte tydligen avdelningen. Jag var en liten allt i allo i går. Idag ska jag på praktik som vanligt, en kvälls tur. Sen stannar jag kvar där uppe eftersom jag har morgontur på onsdag. Först ska jag upp till stan dock och inhandla lite inför att jag och den andra studenten slutar, vi ska bjuda dem på avdelningen på frukost, lite choklad och sedan ska jag köpa något litet till min handledare. Innan dess har jag lite tid och bara dra mig lite.