Tisdag 141014

Idag har vi besökt pildamsparken med min pappa under eftermiddagen. Det blev en hel del spring och hopp för Elise. Hon gjorde av med massor av energi, dessutom fick jag och pappa pratat lite. Man märker att han tycker det är otroligt roligt att se Elise växa och bli sin egna personlighet.

I parken samlade Elise på kastanjer som hon tänkte att hon kunde mata fåglarna med; vilket hon sedan insåg att det gick inte. Hon satt snällt och fint nära ankorna och beundrade dess färger, dock har hon inte helt koll på vem av dem som är mamma och pappa; enligt Elise var den bruna pappan och den med grönt huvud mamman. Det var så roligt för vi försökte verkligen förklara för henne att det var tvärtom men hon gav sig inte utan sa: Nej du mamma det är som jag säger, den är mamma och den är pappa.

Ett helt varv iprencip blev det runt parken och sedan drog vi oss hemåt. Städ och kvällsbestyr har sedan tagit vår tid under kvällen och nu sitter jag här och väntar på Rasmus för att kunna sätta igång en film. Idag är det uppesittarkväll för min del, då jag ska sova under dagen i morgon; därav ska jag vara vaken så länge som möjligt nu inatt. Dock kan jag endast sova till ett i morgon då jag först har ett möte på jobb innan jag vid 21 cyklar tillbaks för att påbörja natten. Skönt att äntligen ha tillbaka mina nätter!