Helgmys hos mamma
Lördag kväll och nu sitter jag här med min bror sovandes bredvid mig och Josefin på abdra sidan virkandes. Filmen Life as we know it rullas på tvn. Igår tog vi tåget upp till min mamma för att spenders en helg här på landet eller i skogen. Vi hade en skön eftermiddag igår med lite skogsvandring och för min del blev det en jogging runda också. Har inte sprungit påmår och dar och foten höll dessutom, dock blev det ingen lång runda då jag inte sprungit på länge. God tacos blev det till middag och gottis framför tvn och idol. Elise hade det toppen och körde slut på både mig och mamna, så efter idol dunsade vi båda i säng. 
 
Idag har vi träffat min bror och hans tjej, varit en runda på smart buy i höör och handlat hem fika till deras nya lägenhet,  som vi skulle kika på. En otroligt fin lägenhet som kommer passa dem perfekt och dessutom verkar de ju redan trivas bra. Första flytten hemifrån då känns allting speciellt,  minns själv hur det var. Skräckblandad förtjusning skulle jag nog vilja säga. Skönt att bo sjäkv och kunna göra som man själv vill men även en stor känsla av att nu är ansvaret mitt och jag styr över mitt liv. Jqg vrt inte hur det känns för dem men de verkar ha det bra och det är huvudsaken. 
 
Efter en fika hemma hos dem tog vi oss till ett mysigt promenad ställe här uppe i trakterna. Elise fick springa av sig lite, hundarna likaså och vi fick njuta av den otroliga skogsluften. Den som gör att man känner sig pigg och fräsch.  Här är så mysigt, tyst och njutningsfullt här uppe. Efter skogsrundan slog vi oss ner i min mammas trädgård och njöt lite innan middagen. Därefter har vi suttit framför tvn och bara njutit och tittat på film. I morgon kommer Rasmus upp och hämtar oss och lite saker vi ska ha med hem, sen väntar söndagsmiddag hos hans föräldrar om jag förstått rasmys rätt. Nu återgår jag till filmen innan sängen kallar, min mamma och elise sover redan gott sedan ett bra tag.