Tisdag 140909
Då har jag jobbat mina två första dagar denna veckan, nu är man ledig onsdag och går först på torsdag kväll då det ska jobbat natt. Sedan jobbar jag natt hela helgen och fram tills måndag morgon. Det har varit lugna dagar på jobb och därmed lite sega, fast det är sådana dagar man ska försöka att njuta och koppla av; speciellt då det inom mitt yrke kan vara en sådan kontrast mellan dagarna. Den ena dagen kan verkligen vara helt olik den andra. 
 
Gårdagen bjöd inte på så väldigt mycket. En trött sjuksköterska som gick hem och var en trött mamma. Mat och nattning och soffhäng framför Idol, som tyvärr igår var urkasst. Inga bra toner från deltagarna i grupp igår. Hoppas på en bättre dag idag och att de vilat upp sina röster rejält samt förberett sig. Gårdagen är glömd och förbi. 
 
Det går även framåt med min bokserie som snart är slut. 3 böcker kvar dock känns det som om dessa tar längre tid än de tidigare gjort. Är det för att jag inte vill bli färdig eller är de verkligen inte lika bra som tidigare böcker. Återstår att se, men tycker ju verkligen att de borde bli mer och mer spännande men än så länge har jag inte fått den känslan. Däremot när jag tänker efter känns det som om författaren försöker dra ut på de sista böckerna. Vissa personer i serien Sagan om Isfolket får man följa mycket medens andra får man bara veta vem dem är och inget mer. Oavsett vad så tycker jag att det är en bra bok och verkligen värd att läsa. Kommer känna mig otroligt stolt när jag väl är färdig med de 47 böckerna.
 
Nu soffhäng + bokläsning + idol (snart).