Tisdagsnöje
Godkväll
I går gick jag på och jobbade min första natt som sjuksköterska. Natten gick bra och vi hade väldigt mycket dötid, vilket gjorde att man kände sig väldigt seg och trött fram mot morgonen. Det var med lätta steg jag tog mig hem till min kära säng som jag längtat så otroligt mycket efter under natten. Först så cyklade jag dock och lämnade loppan på dagis, för en dag med bus och lek. 
 
Sov ett par timmar fram tills halv två ungefär, eftersom jag ska kunna sova nu i natt. Därefter tog jag och hämtade Elise. När jag jobbat natt så känner jag mig alltid så sömndrucken när jag vaknat. Det vill säga seg i huvudet och på gränsen till lite snurrig och detta gör jag oftast ett tag efter att jag vaknat. Som om hjärnan inte riktigt hänger med i svängarna. 
 
Efter dagis skulle vi hälsa på vår gamla granne och på vägen dit hände något som jag bara känner att jag vill berätta om. En äldre dam cyklade på cykelbanan och på fel sida, dvs mot cykeltraffiken. Och av någon anledning så såg damen och en yngre kille inte varandra och höll nästan på att kroka. Damen skrek och blev sur och antagligen chockad och rädd. En annan cyklist som även såg händelsen skrek åt damen att hon inte skulle vara arg på killen för det inte var hans fel. Jag själv kan väl tycka att han har rätt att bara för att man är äldre så betyder inte det att dem får göra som de vill, eller bryta mot "regler". Kan även förstå damen som är gammal och kanske inte har samma reaktionsförmåga som tidigare. Så det som hände idag var väl en olyckshändelse och båda borde ha varit uppmärksamma framåt och hållt blicken uppåt. Det är väldigt lätt när man cyklar att man är lite i sin egen värld, men fokuserar man inte tillräckligt kan man hamna i allvarliga olyckor.
 
Vi cyklade i alla fall hem till vår gamla granne och hade ett par mysiga timmar där med fika och prat. Elise busade med hunden som grannen passar och mös men vår vän. 
 
Efter besöket där cyklade vi in om Mobilia Blommor för att handla en blomma till Angelica. Vi skulle hem och se hur de bor samt Elise skulle bli klippt, vilket hon inte blivit på länge. En fin och trevlig orkidé blev inköpt som Angelica blev hur glad som helst över. Vi blev bjudna på god köttfärssås innan klippningen, eller ja vi kanske ska säga saneringen. Elise kladdade en hel del under middagen och vi fick hjälpas åt att städa och duscha loppan. Hon hade verkligen mat överallt. Tur att Angelica har tålamod för oss. Elise blev i alla fall klippt och kladdet blev uppstädat. Sedan bänkade vi oss framför tvn och Askungen som Elise valde att titta på. Det blev en sen kväll för oss och det tog inte många minuter för Elise att somna när vi väl kom hem. Jag själv sitter här och tittar på idol som jag missat både igår och idag. Sedan ska jag lägga mig, så jag är utvilad inför arbetsdagen i morgon. 
Otroligt trevlig tisdag, som slutar på ett fint sätt.