To fun to photograph
Två dagar har jag nu haft roligheter för mig. Igår var jag hemma hos en vän på tjejmiddag. Alldelse för trevligt. Vi åt tacos och snackade en massa tjejsnack. Drack vin och fick dessutom ett bord fyllt med godheter efteråt. Sent blev det också, i alla fall med tanke på att enbart hemresan tog en timme. Jag fick dessutom först gå 20 minuter till tåget och sedan gå 20 minuter hem från stationen, tack vare skånetrafiken som skrev att det skulle gå bussar men inga gick. Jag kom i allafall hem och fick lite träning på köpet. En otroligt trevlig fredag med vänner. Tjejkväller är sådant som behövs ibland. Elise hade det dessutom hur bra som helst hos sin farmor och farfar. Rasmus hämtade henne när han slutat.
 
Idag lördag så har vi precis haft min mormor och morfar på middag. God mat, vin, efterrätt och mycket trevligt sällskap. Det är inte ofta man har kunnat bjuda familjen tidigare men nu när jag jobbar, har fritid och vi bor större så är det otroligt roligt att kunna bjuda tillbaka. Kunna ha en trevlig kväll och umgås. Så här vill jag ha mitt liv. Kunna ha familj och vänner på besök. Äta gott, dricka lite vin och umgås. Spela spel och njuta av varandras sällskap. Ha parmiddagar hade också varit otroligt roligt. 
 
Vi träffar ju inte heller min mormor och morfar jätteofta och därför är det så roligt när man kan ha dem här. När vi dessutom kan sitta och prata en massa. Elise var hur duktig som helst. Satt och lekte och tittade på film, så att man kunde prata med sina gäster. Hon var ordentligt trött nu när hon somnade för bara ett tag sedan och jag tror att hon också haft lika roligt som vi. 
 
Det tråkiga med dessa två dagar som jag insåg nu är att jag verkligen helt glömt bort att ta foto. Det måste ha varit att jag har haft det alldeles för trevlig och på så sätt glömt bort det. För jag har verkligen inte alls tänkt på att ta ett enda foto, utan har haft det trevligt och umgåtts till max båda dagarna och helt glömt bort. Skämt på mig! Nej men så är det ibland och det går inte riktigt att ändra på nu. Trevliga dagar och tänk jag har en hel ledig dag till, trots att både gårdagen och denna dag känts som söndag; har ju varit ledig sedan i torsdags och då blir det lite bakvänt. 
 
Önskar er en trevligt lördag så länge.