Fredag 23/1
I dag var det då dags för att begrava en kär släkting, trist och dystert är det med begravningar. Begravningen gick i alla fall bra och sedan var vi hemma hos min mormor och stund och fikade efteråt, bara vi i vår lilla familj på mormors sida. 
 
Ett besök på Ikea hanns också med, det stod inköp av förvaringslådor på listan. Så när vi väl kom hem så satte jag igång att sortera lite här hemma. Däremot insåg jag snabbt att jag köpt för lite förvaringslådor så nästa fredag blir det även då en tur till Ikea, då igen med min snälle bror som kör mig. 
 
Under fredagen hanns det även med ett besök hos gammel farmor som nu bor på ett korttidsboende. Hon var trött och därav var vi bara där en lien stund. 
 
På kvällen vankades kalas för andra släktingar, vilket var trevligt. Alltid god mat, gottis och mysigt umgänge. Ja jag förstår hur ni tänker hur hann jag med allt detta, superkrafter skulle jag vilja säga eller myror i brallan. Kan verkligen aldrig ta det lugnt, borde nästan ge mig läxa att försöka  varva ner oftare. 
 
Elise fick en docka som arv efter vår släkting, en verkligt stor en med sticka kläder till. Hon blev förälskad och höll i den hela fredagen, sov till och med med den. Elise döpte dockan till Elise, så nu har vi både dockan Elise och flickan Elise här hemma.