Lördag och Söndag 24-25/1
Lördagen började för min del med bakning direkt när jag gick upp. Vi skulle ha gäster på kvällen och därav bakningen. Runt lunch så var det dags för mig och Elise att ge oss iväg för att inta Palladium och titta på Sjörövar Mange och Katta Pirat, en rolig och musikalisk föreställning för barn. Inte något Elise varit på tidigare och hon såg väldigt mycket framemot denna spännande timme med pirater.
 
Pirat föreställningen var verkligen en hit enligt Elise och hon fick till och med träffa och ta emot ett vykort av Sjörövar Mange. Dessutom köpte vi en CD-skiva så att hon dagligen kan lyssna på dem och invänta deras nästkommande besök i Malmö, när nu detta blir.
 
 
 
När vi kom hem tog Elise en sovstund medens jag förberedde maten inför våra gäster. Klockan 18 dök dem upp och sedan väntade en trevlig kväll med god mat samt efterrätt, handboll och lite fråge spel på detta. En sen kväll, en rolig kväll med roligt umgänge.
 
Söndagen kom och då blev det dags för mig och Elise att åka till Sösdala för ett par dars besök hos Lollo och Jennifer. Försenad buss innebar en försening till tåget och att vi fick ta ett helt annat tåg, som innebar att snälla Lollo kom och hämtade oss i Höör i stället. Sedan for vi hem till deras nya hus/gård. Hade en lugn och trevlig kväll hemma. Elise fick sin julklapp, så också dem från oss och dessutom en hel eller kanske två säckar med gamla leksaker från deras tidigare granne.
 
Elise lekte nästan helt själv hela kvällen och jag umgicks med Jennifer då hon skulle till skolan dagen efter, hon bor ju där så får passa på att umgås med henne när hon är hemma. Vår myskväll bestod av film och massage, så som de nästan brukar se ut för vår del.