Måndag 26/1 och Tisdag 27/1
Måndagen började med att jag och Elise fick köra finaste Jennifer till skolan. Därefter tog vi en tur ner mot min mamma för ett par timmars besök där. Elise lekte med chips, mammas hund, som aldrig förr och hängde efter honom hela tiden vi var där. Vi tog en skogsrunda också i den lummiga skogen precis bakom mammas trädgård. Det är verkligen härligt att komma ut till en sådan miljö när vi är vana vid att se hus, trotoarer och bilar dagligen. Skog, mossa, fält och mull hör ju inte till vanligheten för oss. 
 
Efter ett par timmar där körde vi tillbaka till våra vänner som vi besökte och började med maten i väntan på att de skulle komma hem från jobb. Innan middagsdags så åkte vi en snabb tur ut till deras häst och fixade till där. Elise var lika glad för att se Dolly som vanligt och tyckte det var toppen att få hjälpa till. Middag, sedan slog vi oss ner framför brasan och tvn en stund innan Elise skulle sova. Jag spenderade sedan kvällen med stickning, läsning och umgänge med våra vänner framför tvn. 
 
Tisdag och den dag då vi skulle åka hem, samt min brors födelsedag. Han och tjejen skulle hämta oss senare på kvällen. Då vår dag dagen tidigare började ganska tidigt tog vi en seg morgon och njöt lite av lantlivet. Jennifer kom hem lite tidigare från skolan så vi körde och hämtade henne strax innan lunch, för att sedan köra ut henne till Dolly. Under tiden Jennifer red Dolly vilade jag och Elise middag. De bor ju ca 3 minuters bilfärd från sin häst, så det gick ju smidigt att hinna med det. 
 
På kvällen skulle då min bror hämta oss, det tog lite tid då de inte hittade först men till slut så kom de fram. Sedan tuffade bilen ner mot Malmö och mot restaurangen som vi skulle äta middag på. Det blev sent och Elise var väldigt trött men tog sig igenom kvällen med bravur. Dock var hon inte hungrig, åt knappt middag och var verkligen inte sugen på efterrätt heller. Däremot fick hon en ballong och den höll hon hårt i hela vägen hem, satte den sedan på sängen så nu flyger den där ovanför henne när hon ska sova; i alla fall ett par dagar till. 
 
Trevliga dagar och jag hoppas att min bror hade en bra födelsedag trots lite strul.