Arbetsvecka

Nu är jag inne på min tredje natt av fem. De dagar jag jobbar händer det inte så mycket för min del, men kort förklaring hur dagen ser ut. Jag kommer hem runt halv åtta, åtta tiden och sover sedan fram till ungefär tre. Klär på mig och cyklar direkt iväg för att hämta Emil på dagis, sedan vidare för att hämta Elise på sitt dagis. Därefter cyklar vi hem och brukar vara hemma ungefär kvart över fyra. Därefter är det dags att påbörja middagen, som vi sedan äter vid fem halv sex tiden. Efter maten brukar barnen göra sig i ordning för läggdags; dusch, pyjamas och borsta tänderna. Vid sex halv sju brukar Emil få välling och vi läser en bok som oftast Elise också lyssnar på. När boken är slut läggs Emil och får då lyssna på musik/saga från sin cd-spelare samtidigt som vi sitter hos honom tills han sover. Tanken är att vi ska vänja av honom vid att vi sitter hos honom. Elise läggs ungefär vid sju halv åtta, vi läser då en egen bok till henne och sedan får hon också lyssna på cd-spelaren. När barnen är lagda brukar jag duscha och göra mig i ordning inför jobb. Antingen är Rasmus hemma och har barnen när jag går till jobb, eller så brukar farmor och farfar komma och vakta barnen tills Rasmus slutat.

Ibland händer det dock att jag tar mig iväg för att träffa en vän eller bekant innan jobb, då brukar jag ge mig i väg när Rasmus och barnen äter middag och sedan går jag direkt till jobb sedan. Idag blev en sådan dag. Jag har en före detta granne, en äldre dam, jag brukar besöka och hjälpa. Så idag blev det ett besök hem till henne, vi fikade och pratade. Jag höll henne sällskap två timmar innan det var dags att cykla till jobb.

Nu jobbar jag fram tills fredag, så det händer väl inte så mycket nu dessa kommande dagar. Vilket också antagligen gör att det kommer eka lite tomt här, om jag inte kommer på något roligt att skriva om. Bjuder sist på lite bilder från de senaste dagarna.

//Caroline