Besök hos mamma/mormor

I veckan, närmare bestämt som jag skrev i tisdags, så åkte vi upp till min mamma för att sova där ett par dagar. 

På onsdagen sedan så hade vi en hel dag i hennes trädgård där det blev en hel del gjort. Plantor drogs upp som inte skulle vara där de var, flytande av en hel drös med sten, fällda träd som skulle flyttas och ja barnen lekte fin i sandlådan medens jag och mamma höll på. Det var ju fint väder ute också så jag blev lite solad i ansiktet, vilket märket på kvällen sedan. 
Under onsdag eftermiddag fick sig även Elise en lite kortare frisyr som hon önskat ett tag nu. Mamma fick idén att klippa hennes hår och Elise tyckte att det var en toppen idé och blev nöjd med resultatet.

Torsdagen, mammas ända arbetsdag medens vi var på besök. Under tiden hon jobbade passade vi på att åka och besöka vår vän Lollo med familj. Lollo är nyligen opererad så blev inget långt besök utan mer för att se hur det var med henne, ge en bukett som hon kan beundra medens inte vi är där. 

Resterande av torsdagen hände det inte något egentligen. Kvällen spenderades framför TVn i väntan på att mamma skulle sluta jobba.
Fredagen den var det dags för oss att åka hem, så vi hade mest bara mysiga timmar hemma hos mamma på förmiddagen innan det var dags att åka bilen ner till Malmö igen. På kvällen skulle jag iväg på teater och därav var vi hemma redan vid halv tre så att jag hann göra mig i ordning för att ta mig iväg. Jag var på en teater på min gamla skola, eller rättaresagt ett spex som skulle influera skolan i form av Hogwarts. Den var väl okej, men antagligen för det stor skillnad att man inte går där. Saknar ju gymnasiet ibland så det var ändå lite mysigt med skolanda.
Avslutar detta inlägg med lite härliga bilder uppifrån mamma och de härliga dagarna vi hade där uppe i skogen.

//Caroline