Fredag 28/4 och lördag 29/4

Fredags morse gick jag av mina fem nätter, vilket var skönt och nu är jag ledig fram tills torsdag. Fredagen såg ut som sådan att det var sovandes för min del fram tills tolv sedan for jag iväg för att hämta barnen på dagis. När de var hämtade tog vi en tur hem till min pappa där vi fikade och umgicks en timme, dels för att träffa honom men också i väntan på att Rasmus skulle sluta så att vi kunde veckohandla. Vi mötte upp Rasmus på Willys, handlade det som behövdes (och glömde lite så klart, precis som det brukar vara) och sedan cyklade vi hem. Tanken var egentligen att vi skulle laga mat denna fredag men det blev lite ändrade planer och vi tog barn och vagnen, promenerade bort till strand hotell och åt middag på Kina restaurangen nedanför. Det blev en special fredag helt enkelt. Väldigt mysigt! Sedan promenerade vi längs med havet och fiskehamnen hem, både Emil och Elise fick springa av sina ben. Resterande av fredagen blev lugn framför TVn med virkandet i handen.



Lördag och idag började dagen med sovmorgon för min del, väldigt skönt då det inte blev så många timmar igår då jag gick av. Frukost med familjen, som vi brukar försöka på helgerna att få till tillsammans. Efter frukosten la jag Emil att vila medens Elise och Rasmus åkte till simskola, där Elise fick reda på att hon skulle flytta upp en grupp vilket innebar att vi inte kommer behöva simma med henne resterande av terminen och förhoppningsvis att hon lär sig simma fortare. 

Vid tolv cyklade jag och Emil in för att möta upp Rasmus och Elise. Rasmus tog sedan Emil med hem medens jag och Elise mötte upp en kompis till henne som vi skulle gå på bio med. Först intogs lunch på Jensens, vilket blev Coca cola på hela mina byxor (det vill säga lite stök och stim). Därefter gick vi bort mot bion för att se Klas Klättermus, väldigt fin film. Den var väldigt fint gjord och mysig att se med även lite humor invävt. En mysig timme på bion hade vi och tjejerna var hur nöjda som helst när det var dags att säga hejdå. De åker på semester nu på måndag till varmare breddgrader och jag är såååå avundsjuk. Vill också ha värme och sommar nu. Vem vill inte det liksom?! 
Innan jag och Elise for hem tog vi en runda på br och handlade två interaktiva hundar som barnen kan leka med, det vill säga hundar som låret, blinkar och rör på sig. Emil tycker sådana gosedjur är väldigt roliga just nu och brukar sno Elise ena nalle som är just sådan. Därav att vi handlade dessa också som förhoppningsvis inleder lite mer lek tillsammans för barnen.
Nu är lördagen slut och det ska bli skönt att sova. I morgon väntas en härlig söndag med besök för att tillsammans fira Valborg. Vi ser hela familjen fram emot morgondagen!

//Caroline