Fredag 7/4

En fredag som började i lugn bemärkelse där jag gick av mina nätter och hem för att sova. Klockan ställdes på 13:30 för att åka iväg och fixa med inflyttningspresent då vi skulle bort på kvällen. 

Klockan 18 skulle vi hem till en nära vän som dock flyttade till din nya lägenhet förra året, men vi har inte hunnit hitta ett tillfälle där både jag och Rasmus kunde komma.
Det bjöds på god mat och en ordentlig spelkväll med sällskapsspel. Det tog sin lilla tid, spelen, men det var trevligt. Vi har hemma 04 i morse och det var verkligen inte roligt när klockan ringde 08:30. Barnen hade sovit hos sin farmor och farfar, haft en trevlig kväll men en väldigt tidig morgon idag.

 

Fredag hade även en väldigt tråkig händelse för Sverige. Stockholm vår huvudstad utsattes för ett terror attentat. Fruktansvärt! Jag är glad att mina anhöriga är i säkerhet och inte har varit i närheten av där attacken skedde, men mitt hjärta blöder för alla de resterande som är skadade, som dog och som är anhöriga till de drabbade. 

Denna lördag tänder jag lite ljus här hemma för att försöka lysa upp denna mörka värld, vara tacksam för det här har och ta vara på de sina.


//Caroline