Onsdag-Torsdag

Onsdagen började med att det för min del blev sovmorgon, i alla fall tills klockan 08. Om det nu i andras ögon definieras som sovmorgon, men när barnen går upp 06 så får det väl ändå kalas lite sovmorgon.

En tur till affären för att inhandla blomma till pappa som skulle komma på besök kl 10 för att dels se lägenheten, träffa barnen och ta en blåsig promenad. Pappa tyckte verkligen om vår lägenhet och tyckte att vi gjort ett bra val att köpa den. Elise tyckte det var jätteroligt att visa sitt rum och alla sakerna.

Barnen fick även lite påskgottis av pappa att ha nu under helgen, samt en helt fantastisk fin skiss som han gjort utav ett foto av barnen. Ram ska köpas för den tycker jag ska hängas upp, han är så otroligt duktig när han får rätt känsla.

Det blev en blåsig promenad och därav ingen lång sådan, men en trevlig stund för oss att prata och springa av benen denna onsdag. Efter promenaden begav sig pappa hemåt och vi tog oss in för att sedan ta oss iväg på cykeln, i alla fall jag och Elise, för att hämta ett stolsben till vår söndriga stol. I regnigt väder tog vi oss ut, hämtade benet och tog oss åter hem igen för att förbereda lunch till oss alla fyra.

Efter lunchen blev det att vila för min del då jag skulle gå på mina två nätter för denna veckan.

Kvällen innan jobb då spenderades med underbara vännen Sandra och ett restaurang besök, som inte var helt lyckat med tanke på servicen men maten var otroligt god. Vi lär ju inte gå tillbaka dit, men nu har vi provat den restaurangen. Det blev även ett besök på espressohouse för fika, med tanke på den dåliga servicen på restaurangen. Efter fikan sedan blev det cykel mot jobb. Vi hade en lugn natt vilket var skönt nu första natten.

Torsdag, sovandes fram till halv två då jag vaknade och inte kunde somna om. Upp och hämta Elise, Rasmus hämtade Emil. Väl hemma börjades det att packas inför fredagens resande, där vi inte vet var vi ska. Vi fick i julklapp av Rasmus föräldrar att vi ska åka iväg, behöver pass med oss och att vi är borta ett dygn. Vi fick inte veta något mer, så det blir spännande i morgon.

Efter att jag hämtat Elise och Emil kommit hem fick barnen sina påskpresenter. Varsin campingstol för barn som tanken är att de kan ha på uteplatsen eller när vi går till stranden. De blev jätteglada och satt ett bra tag i dem bredvid varandra. Syskonkärleken dem emellan är helt fantastisk.

Kvällen sedan spenderades hos min tant jag besöker med jämna mellanrum. Åt smörgåsar och vi fikade, pratade en massa skit och tittade på tv. Spenderade tre timmar där innan jobb, mysigt och alldeles lagom tidsmässigt. Nu inväntas sista natten innan mina 9 nätters ledighet, som ska bli så skönt!

//Caroline