Påskhelgen

Helen började med att vi skulle åka iväg med Rasmus föräldrar, syster och hennes kille. Vår julklapp som vi alla fick förra året, där vi endast fick veta dag, tid och att vi behövde pass med oss.

Bussen avgick halv två hemifrån mot Hyllie och sedan togs tåget över till Köpenhamn där vi checkade in på Tivoli hotell. Så vädret skulle vara dåligt på lördagen så valdes det att vi skulle besöka tivolit på fredagen​i stället, så vi packade in oss på rummen och sedan begav vi oss direkt.
På tivolit åktes några karuseller och sedan kom ett litet skyfall regn, vilket gjorde att vi passade på att inta vår middag på restaurang paafugeln. Jag åt där en helt fantastisk burgare, vilket även 3 andra av oss i sällskapet gjorde. När vi ätit middag färdigt hade regnet försvunnit och solen tittade fram.
Karusell på karusell blev det sen, mest för barnen. Vi började med den flyvende koffert som jag trodde Emil skulle tycka om då den handlar om HC Andersens sagor, men ikke han var ledsen hela karusellen igenom och tyckte inte att det var något för honom. Däremot tyckte han att det mindre ballong pariserhjul passade honom bättre, samt och definitivt farfars bilarna. Som jag tror att han tyckte allra bäst om!
Det blev en sen kväll nästan till tivolit stängde, stax efter elva var vi på väg mot hotellet igen och vi alla stupade i säng.

Lördagen, påskafton, började med en ordentlig frukost buffé. Hotellfrukost är verkligen bland det bästa jag vet. Vi åt så vi blev mätta till bredden.

Vår plan för dagen var att bada på hotellets pool som fanns i källaren, men då det hänt en olycka i vattnet var den stängd för att renas. Däremot erbjöd hotellet biljetter till ett badhus som låg nära hotellet, vilket vi inte tackade nej till. Vi hade otroligt trevliga två timmar där innan vi tog tåget till Danmark för att inta sen lunch/middag på Jensens böfhus.
Lördagskvällen hemma sedan blev lugn framför TVn och det hände inte så mycket mer.

Söndagen spenderade jag och Elise i Lund på kulturen för att dels se Pettson och Findus samt resterande av kulturen. Mycket trevlig eftermiddag hade vi och efter besöket där så tog jag och Elise en fika innan tåget tog oss hem till Malmö igen.

Väl i Limhamn igen så veckohandla vi innan det var dags att äta och sen lägga barnen. Kvällen nu spenderas med lite film för min del och snart tänkte jag mumsa i mig lite glass med stekta äpplen.

Ett väldigt långt inlägg blev det, dock med en massa bilder. Hoppas alla haft en trevlig påsk.