Elise första skoldag

Idag är dagen kommen då mitt lilla till, min lilla bebis, min flicka ja min prinsessa börjar skolan. Första dagen någonsin att sätta sina fötter i skolan för att ytterligare växa, utvecklas, lära och bli en helt egen Elise. Som förälder känns detta både kul och läskigt på samma gång. Läskigt att tiden gått så fort, var har dessa år tagit vägen. Roligt så klart att hon äntligen blivit så stor och att jag få se henne ta sina första steg ut i världen mot en mer självständig tös. 

Klockan 10 började skolan, alla skulle samlas ute på gården för ett tal av rektorn innan fröknarna tog barnen för att börja dagen. Kort men ändå sådan viktig dag. I morgon, torsdag, börjar dem redan 8:15 så hon får njuta av den sovmorgon hon fått idag. Hämtning igen skedde vid 13:15 efter en härlig första dag i skolan, efter att ha invigt sin alldeles egna bänk och stol i klassrummet, fått leka med sina kompisar för första gången och fått tanken på att börja finna sin plats i klassen.

De hade haft en härlig skoldag. Lekt, lärt och busat. Det var bara en kort skoldag för Elise men ack så mycket intryck och hon har varit så spänd inför denna dagen, så det var en trött och lite retlig tjej vi fick hem på eftermiddagen. Lite vila och sedan tidigt i säng så hon är redo för andra skoldagen. Spännande ny värld för henne att nu äntligen vara en skolflicka, en stor flicka.

//Caroline