Lördag 5/8 -Måndag 7/8

I lördags fick vi vara med och fira min kompis dotters ett års dag. Tänk att det redan gått ett år sedan min vän skrev till mig att deras lilla prinsessa äntligen kommit. Tiden har ännu en gång gått väldigt fort och man känner lite att man inte hänger med i tidens svängar. Nu ett år senare har denna lilla prinsessa nästan lärt sig gå, fått en helt egen personlighet och utvecklats till en liten flicka som nu fyllt ett år och inte längre (i mina ögon) betraktas som en bebis.

Vi blev bjudna på god buffé mat, mat i hög klass av hennes pappa som är kock. Otroligt god mat och mat i mängder så klart. Till fika bjöds det på tårta, kanelbullar och kladdkaka. Vi gav lilla tösen en fin bok i present, en boken om mig. Denna bok var dock lite speciell för i boken så besöker flickan mig och jag har då planerat för olika aktiviteter för oss. Jag hoppas att det är en bok som hon kommer tycka om tids nog. Hemma har jag också en boken om mig, som dock handlar om sjöjungfrur, men det är ett sådant fint minne som jag än i dag tycker är fin samt mysig att läsa. En sådan bok ger mig glädje även som vuxen just för att den är så speciell.

Under kvällen satt jag och Rasmus och byggde ihop hans cykel som var inköpt tidigare på dagen. Vilket innebär att han nu slipper sin dåliga cykel med söndriga växlar och en hoppande kedja.

Söndag blev min barnfria dag, jag åkte iväg hem till min vän som precis flyttat hemifrån rund halv elva. Först spenderade vi 1-2 timmar där de bor nu ute på landet, väldigt fin lägenhet och ett riktigt kap om ni frågar mig. Under eftermiddagen åkte vi hem till hennes föräldrar för att fira hennes pappa som fyllde år. Dem bjöd på grillat, stora rejäla bitar med gott café de paris smör. Helt underbart gott och med ett gott vin till dessutom denna söndag.

God mat, god prinsesstårta till efterrätt och kvällen avslutades med att min vän och hennes pojkvän var så snälla att de körde mig hem fastän det var en jättestor omväg för dem. Helt på fel håll liksom.

Ny dag men det innebar också en helt ny vecka för oss och min tid som sommarledig var slut. Efter en jobbig natt med en vaken Emil var det skönt att få sova lite längre denna morgon. Vid lunch bestämde vi oss för att ta oss iväg till Lindängsbadet för lite familjetid innan Elise skulle simma. Sista veckan nu för hennes simskola, samt sista veckan innan hon blir en skolflicka. Vi badade hela eftermiddagen tills simskolan var slut och sedan åkte vi hemåt, men tog ett stopp på Emporia på vägen för middag. Thai för min och Rasmus del och Max för barnens. Alla nöjda och belåtna när cyklarna styrde hemåt. Hemåt och sedan blev det att ta sig till jobb för en relativt lugn natt. Både skönt och vemodigt att vara tillbaka när jag bara har två månader kvar innan nästa utmaning för mig börjar.


//Caroline

Lite bilder från i söndags när jag besökte min fina vän i hennes fina hus samt firade hennes pappas födelsedag med ett giganter kort.