Lördag 3/6

I fredags tog min fina vän examen och igår skulle hon firas för allt hårt slit hon har tagit sig igenom dessa fyra år. Vi i familjen är så stolta över henne och hur duktig hon varit. Jag som vän, och hon som är min allra bästa vän, är så stolt över hur duktig hon varit. Jag kan inte berätta det nog för många gånger för henne, hon är bara så bäst!

I går i alla fall skulle hon firas och bjöd in till en sjubrakande examensfest. Egentligen skulle jag gått dit med båda barnen men Emil har nog fått vattenkoppor, så därav blev det bara jag och Elise. Vi hade det i alla fall hur trevligt som helst. God mat, gulaschsoppa, apelsinsoppa till efterrätt och därefter kakor och Gottis. Självklart lite vin för min del och läsk för Elise. Vi hade en otroligt trevlig kväll och Elise fann sig fint i min väns farmors dockor med dockevagn och hade att pyssla med. 
Min vän fick presentkort av oss, två böcker och självklart en skolklocka som hon skämt å sido kan ringa in sina barn med när resten är slut. Hon fick många presentkort på Ikea, inte så konstigt då hon och pojkvännen snart flyttar till eget. 
Det blev sent igår och jag fick tvinga Elise med mig hemåt vid halv nio. Elise hade det festligt och ville inte alls hemåt, men då det började redan vid tre så kände jag att det var dags för oss att ta oss hemåt. En väldigt trevlig eftermiddag och kväll som jag är så glad att jag fick vara med om, att få fira min fina vän som har tagit sin lärarexamen. Stolt vän! 

//Caroline