Onsdag 31/5

Sista dagen för denna månaden innan en ny börjar och nu närmar vi oss semestrarna. Dagen började så klart med sömn för min del, med tanke på att jag jobbat under natten. Klockan ställdes på 13 lite planer under eftermiddagen. Först iväg för att hämta Emil vid halv två, in mot pildammarna för att lämna av honom till min mormor och morfar. De skulle passa honom medens jag var på sjuksköterskemöte på jobb, vilket vi har en gång i månaden med undantag för sommaren. På dessa möten diskuteras lite olika teman för varje gång, samt tas sådant upp som man tycker är viktigt och vår chef informerar om det är något.

Efter mötet så cyklade jag och hämtade Emil innan vi styrde cykeln mot Elise dagis där det skulle vara sommaravslutning med picknick. Vi blev bjudna på skönsång från våra barn, vi hade tipsrunda och de hade satt upp lite bilder från vad de gjort den senaste tiden. Sen så picknickade vi så klart. Jag hade tagit med tunnbröd med pålägg samt melon och sugrörsdricka. Elise gav även sina fröknar sin present eftersom hon snart slutar, en korg fylld med en massa godsaker som de kan smaska på när de har rast/tid. Vi hade en trevlig timma där innan vi åter cyklade hemåt.

Läggdags och sedan var det min tur igen att cykla till jobb för natt 3/4. Snart är jag lite ledig, men jag ska inte klaga vi har haft väldigt sköna två nätter hitintills.

//Caroline