Torsdag 1/6 och fredag 2/6

Torsdag efter att jag sovit bar iväg med barnen för min del mot Emils dagis för sommar avslutning där. Picknick vädjar var packad och vi var på ett relativt strålande humör, dock var Emil lite trött redan på väg dit. Vi hade en trevlig timme där, vi fick en skön sång stund i av de äldre barnen och lite utställning av vad som gjorts detta året. Emil hade målat lite och vi fick se hans teckningar, samt lite ur Emils pärm där det fanns bilder på vad han gjort när har varit för. Efter en tumme var Emil alldeles för trött för att orka vara kvar, så då fick vi cykla hem igen. 

Väl hemma fick Emil åka i säng och när han somnat så började jag bygga ihop vår nya dynbox som kommit under förmiddagen. Det var en rejäl och lite komplicerad sak att bygga ihop, vilket tog mig 2,5 timme. Pust! Sen var den i alla fall klar, en rejäl dynbox som jag är väldigt glad att vi valde. 
I vanlig tid vändes cykeln mot jobb och en lugn natt med väldigt mycket personal väntade oss. 

Fredag morgon och min sista natt var över för denna veckan. Hem för att sova ett par timmar innan det var dags för mig att cykla till stan för att träffa Josefin, min brors tjej. Vi hade ett par trevliga timmar för för att leta present men även en god fika blev det. Middagen för familjen hemma sedan blev fredags pizza innan Emil åkte i säng trött som tusan och jag tog tag i att bygga vår grill vi köpt. Två timmar senare så var den ihopsatt, vilket innebär att vi kanske i dagarna kan prova den. Spännande! 
Vår uteplats börjar bli färdig och det känns så otroligt skönt nu inför sommaren. Nu har även resterande av gården flyttat in så nu blir det lite mer liv och rörelse här omkring. Hoppas på en väldigt trevlig sommar för oss alla på gården. 
//Caroline