Kalaslördag

Med en ond hals avslutade jag natten mellan fredag och lördag för att gå hem att sova. En god sömn fram tills två tiden då det bar upp för att göra sig klar att fara iväg på kalas. Barnens faster skulle firas, så också hennes pojkvän som även han fyllt år. Presenterna vi gav dem var Minion mössa, godis och en Harry Potter klocka utav en LP skiva till faster och ett sällskapsspel; the exploading kitten, till pojkvännen.

På kalaset blev vi bjudna på grillade hamburgare och korv, sen till efterrätt en super god kladdkaka. Kalaset spenderades ute på gården i ett helt fantastiskt väder, dock lite blåsigt, men solen värmde gott.

Ett par timmar senare tog jag en tur in om min pappa för att invänta veckans sista natt. Nu har jag snart jobbat mina fem nätter och det ska bli otroligt skönt att vara ledig fram tills onsdag kväll nu. Förra natten hade vi mycket att göra och jag är glad att denna natt känns lugnare än förra (Peppar, peppar ta i trä).

I slutändan en härlig lördag och jag ser nu fram emot lite ledighet i morgon, innan det är dags för nya arbetstag. Bjuder på en bild från häromdagen på en väldigt kladdig Emil.

//Caroline