Måndag 29/5

Måndag och en dag med en hel lista av need to do innan det var dags att ta sig till jobb. Vid nio tiden gav vi oss iväg på våra cyklar, Emil och jag på min och Elise på sin. In om Lidl och handla rosor samt lite kläder de sålde denna veckan, sen mot vår fina tant som vi skulle besöka.

Där fikade vi på mackor och på tårta, firade mors dag med hennes så här lite i efterhand. Hon är ju vår lilla tant, vår lilla extra mormor. Vi hade en mysig förmiddag där, mycket bus och lek av barnen som vanligt som resulterade i att jag fick städa en del efter dem. Vi hjälpte även tant med att ta ut hunden hon tar hand om, både Elise och Emil slogs om vem som fick hålla honom. Båda klarade av det galant, det är ju en liten hund så inte så konstigt heller.

Efter besök hos tant blev det cykelturen inom Coop för att handla blöjor men också lite smått och gott som vi ska ge Elise fröknar som tack för dessa år nu när Elise slutar. Elise har dock bytt väldigt många fröknar under dessa år och just nu är det ingen som är kvar helt sedan då hon började. Den som varit längst har nog varit där i två år i alla fall. Vi har en ny tid att se fram emot, men innan dess om tre och en halv vecka väntas ledighet för oss.

När vi handlat klart så styrdes cyklarna hemåt igen och vi var inte hemma förrän tvåtiden då jag direkt försökte få Emil att vila, som tyvärr hann somna på cykeln hem, och mig själv inför natten. Det blev en väldigt liten stund innan vi var tvungna att vakna igen, annars hade nog inte Emil somnat senare. Dock vaknade han när farmor och farfar satt där sen på kvällen, vilket dem gör då mitt och Rasmus schema överlappar. Min måndag tog sedan slut och här sitter jag nu klockan halv fyra på natten och bara längtar efter min säng där hemma, efter att få gå hem och sova. Ett par timmar kvar sedan är natt 1/4 gjord.

//Caroline