Tisdag 23/5 och Onsdag 24/5

Tisdagen började med att jag och barnen cyklade iväg till en väns gård där vi hade bestämt träff för att fika, samt för att jag skulle lämna av lite bebissaker jag glömde lämna åt dem senast vi sågs. Elise cyklade själv dit, hon är så fruktansvärt duktig denna stora tös.

Vi hade en trevlig förmiddag på gården med god fika, lek och bus. På gården fanns en väldigt fin lekplats som barnen tyckte var toppen. Efter 1,5 timme där cyklade jag och barnen vidare mot Mobilia för att handla sandaler till Emil, samt blev det ett par ballerina skor till mig då de jag hade hemma börjar bli slitna. Det blev verkligen en snabbtur till Mobilia och inget längre besök innan vi cyklade vidare en snabb sväng in om min pappa, för Elise ville visa att hon lärt sig att cykla.

På vägen hem sedan stannade vi även till på trädgårdshandeln i Limhamn för att handla lite mer planteringsjord. Vi var först hemma runt halv tre tiden då det blev en väldigt sen lunch för oss.

Senare på kvällen bar det iväg en runda till jobb för utbildning, som de senarelagt för vår skulle vi som jobbar natt. Spännande att fräscha upp minnet lite med utbildning. När jag väl kom hem sedan blev det ganska så snabbt sängen som väntade.

Onsdagen kom, den dagen jag skulle gå på att arbeta. Den började ganska så lugn och jag ville hålla ett lugnt tempo hela dagen kände jag. Förmiddagen spenderade vi hemma. Jag fick vilat med Emil på förmiddagen 1,5 timme ungefär. Sedan åt vi lunch och tog cyklarna ut på äventyr mot en lekplats, sedan mot affären för att handla frukt. Från affären fick jag då med mig hem lite kläder till Emil inför sommaren, ett par skor till Elise och lite kläder till mig för en mindre slant. Väl hemma igen så fick vi besök av en som skulle köpa Emils föredetta vagn, vilken blev såld och nu borta ur våra ägor. Det blev bättre plats i källaren och någon annan kan förhoppningsvis använda den. Middag och nattning av barnen stod sedan på schemat innan det var dags för mig att bege mig mot jobb, natt ett av två och sedan har jag en ledig helg. Det räknas ner för fullt till semestern och i dagens vecka är det 4 veckor kvar, vilket innebär att det även är 4 veckor kvar tills Elise slutar helt på dagis och nya utmaningar väntar henne till hösten. Spännande!

Ser verkligen fram emot en härlig semester nu i sommar och det var längesedan jag längtade så mycket som jag gör just nu.

//Caroline