Torsdag 18/5

Torsdag och denna dag då delar av utemöblerna skulle komma, soffgruppen med bord och drivbänken. Det blev en timmes bra sömn efter jobb sedan levererades möblerna, därefter kom jag aldrig helt ner i djupsömn men sov ytligt fram tills två ungefär. Klockan halv fyra skulle vi får besök av den blivande mamman från babyshower och hennes mamma som skulle hämta kläder de fått av oss till deras kommande påg. När dem kom fick även vi en present och en fin blomma, så snällt av dem att ge oss present och blomma vilket inte alls hade behövts. Vi är bara glada att bli av med kläder från Emil då vi inte har någon nytta av dem längre samt så slipper de ta plats i källaren, men även att någon annan kan ha nytta av dem.

Vi hade en trevlig eftermiddag med fika bestående av rulltårta och glass i detta härliga vädret. En hel del bus, stim och lek från barnen sida också. Mina barn har ju energi som en hel arme och tempot går i turbo. Efter att de gått runt fem tiden så blev det att börja på maten, vilket denna dag blev spaghetti och köttfärssås med vitlöksbröd. Mycket gott!

Efter maten tog Rasmus hand om kidsen och jag började bygga vår soffa till uteplatsen, vilket tog en och en halv timme med hjälp från Rasmus de siste 45 minuterna. Det blev bra, riktigt bra och jag ser fram emot att kanske i morgon kunna sitta där ute en stund och njuta av vår uteplats som börjat ta form. Nu är där bara lite som fattas innan jag börjar känna mig nöjd. Set väldigt mycket fram emot den kommande sommaren som jag kan spendera där ute.

Vid kvart över åtta var det dags igen att bege sig till jobb för natt nummer 3 av 5.

//Caroline