Uteplatsen börjar ta form

Igår blev vår uteplats helt klar och besiktigad vilket innebar att vi nu kunde börja flytta ut de möbler vi hade inomhus som skulle ut, vi kunde beställa de andra möblerna vi skulle köpa osv. 

Efter besiktningen igår åkte jag och Emil ut till Bauhaus för att kolla på de blivande möblerna. Väl hemma sedan på eftermiddagen beställdes dem och nu längtar vi bara tills de kommer nästa vecka så att uteplatsen får lite mer charm. 
Emil och jag flyttade igår under dagen, efter Bauhaus, ut matbordet och de två stolarna vi har. Två till ska inhandlas men vi tar lite i taget. Även lite blommor åkte ut för att det ska kännas lite mer hemtrevligt. 
Det som beställdes igår är en större rotting soffa med bord, en dynbox och en drivbänk med lock som jag verkligen längtar efter så att jag kan plantera lite grönsaker även fast det egentligen är lite sent.
Tanken senare är också att där ska komma lite mer belysning, men först måste vi få det godkänt av föreningen eftersom vi behöver ordna med lite fler eluttag. Nästa månad tänkte vi inhandlas grillen, vilket vi också längtar efter speciellt dessa soliga dagar som varit. Det ska verkligen bli härligt att snart kunna nyttja uteplatsen offentligen så som vi längtat efter att göra, kunna samla vänner och grilla, äta frukost ute eller bara hänga där. Mycket härlig sommar vi har framför oss och än en gång är jag så glad att vi valde att flytta hit.

//Caroline