Mysfredag med kär vän
Helg och ledig fredag efter denna första vecka utan introduktion, det vill sägasjälvarbetande. Det har gått jättebra och det är verkligen kul att jobba, sen har jag ju helt fantastiska kollegor som gör att arbetspasset känns bra. Sen vet jag att det kommer finnas bättre och sämre dagar, där kommer finnas dagar då jag kommer gråta när jag går hem och känna att jag borde jobba med något annat men det kommer också finnas dagar då jag kommer känna wow vilken dag! Jag är väldigt nöjd att jag valde och framförallt vågade ta steget att byta arbetsplats. Jag  trivs väldigt bra och lär mig samt utvecklas som sjuksköterska. Steg närmare nästa mål.

Tillbaka till idag, fredag och en ledig sådan. Jag och barnen, till och med Elise för hon hade studiedag, åkte på förmiddagen till vår fina tant för att fika och umgås med henne lite. Efter ett par timmar med samtal, lek och stök åkte vi åter hem. Lite vila och sedan börjades det plockas fram lite julsaker så smått. Till middagen väntade vi besök av en vän till mig från Helsingborg, som jag inte träffat sedan augusti. Väldigt roligt och mysigt att få ha henne här denna fredag. Det blev en taco-fredag med idolmys innan hon åkte hem igen. En väldigt trevlig fredag som jag gärna gör om snart igen!

//Caroline 

(null)