Tisdag 28/11
Efter en regnig och annorlunda arbetsdag i måndags, som började med ett hjärtstopp på morgonkvisten,  så var det skönt att tisdagen kom. Idag stod detbygga hyllor och lite belysning på förmiddagens schema. Min morfar som skulle hjälpa oss kom hit vid halv tio tiden och trots att vi behövde åka till biltema för att byta en sak så hann vi bli helt färdiga med allt som skulle göras. Elise fick hyllor i sitt rum som snart liknar ett bibliotek, vi fick hyllor till förvaring i vårt sovrum som tids nog ska döljas av ett fint draperi och sedan sattes det garderobsbelysning som tänds respektive släcks när dörrarna dras öppnas samt stängs. Vi blev väldigt nöjda och nu ska bara ett fint draperi hittas samt lite förvaringslådor.
Eftermiddagen av denna tisdag innefattade arbete för min del och så gör resten av dagarna fram tills fredag eftermiddag. Det är tur att jag älskar mitt jobb och trivs som fisken, även fast det är tungt, jobbigt, krävande, känslomässigt och så mycket mer varje dag. Som i måndags som jag skrev om i början. Det man vill efter en ledig helg är att börja lugnt, men så blev det alltså inte utan ett väldigt hastigt vaknande för oss personalen strax efter sju på morgonen. Ver ännu inte hur det gick för patienten men jag hoppas att hen överlevde.
Idag, tisdag, har det varit en mycket bättre dag på ett sätt och stressigt på ett annat. Charmen med mitt yrke, ingen dag är det andre lik och speciellt inte på akuten. Elise och Emil har under eftermiddagen och fram tills kvällen blivit passade av sin farmor och farfar då vi båda jobbade. Så blir det också i morgon. Det är tur vi har dem när det kör ihop sig! Med det sagt som sista mening önskar jag er nu en fortsatt trevlig vecka...

//Caroline

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)