Måndag 4/9 - onsdag 6/9

Tre dagar har gått sedan jag skrev och ja det har väl egentligen inte hänt så mycket. I måndags, efter att Elise blivit lämnad, åkte jag samt Emil till min mormor och morfar för att hämta lite saker. Vi ska passa deras lägenhet nu medens dem är borta en vecka på semester. Då vi även skulle låna bilen så tog jag, Emil och bilstolen bussen till dem. Vi fikade lite och sedan åkte vi hemåt igen, vi hämtade Elise på vägen. 

Under eftermiddagen hände det inte så mycket egentligen utan vi var bara hemma, lekte lite, lagade mat och sedan var det dags för barnen att sova.

Tisdag och jag samt Emil hade ännu en ledig dag tillsammans medens Elise var i skolan. På förmiddagen åkte vi först till tant för att njuta lite av hennes sällskap. Efter besöket där for vi ut till Svågertorp. Först ett besök på Ikea, sedan på Biltema och sist på rusta innan vi till sist åkte för att hämta Elise.
Eftermiddagen även denna dag spenderades hemma. Jag hade lite tvätt att ta tag i och barnen kunde leka lite innan middagen. Vardagarna här hemma går lite på rutin, lite samma sak varje dag. 

Onsdag och denna dagen var det dags för båda barnen att komma iväg, Elise till skola och Emil till dagis. Elise hade idrott i skolan idag, de hade spelat spökboll precis som vi gjorde när jag var liten.. Så himla kul att se att hon får uppleva lite av det jag fick uppleva som liten. Emil han hade det toppen på dagis, han behöver få leka av sig. Under tiden de var iväg på sina håll hälsade jag på hos en vän och deras lille bebis som nu blivit två månader. En härlig förmiddag där jag äntligen fick se lille grynet skratta och jollra en hel del. Otroligt mysigt! 

Så vad händer resten av veckan?
I morgon ska jag åter till tant för att hjälpa henne skaffa pass. Hämta barnen och sedan ska Elise lämnas på baletten. Efter baletten fort få igång maten, äta och sedan lägga barnen. I morgon jobbar Rasmus sista dagen för denna veckan, skönt! 
På fredag ska jag iväg tillsammans en vän på vinprovning, vilket jag ser fram emot. Lördagen kväll, ja då är det dags för mig att arbeta igen och då har jag sex nätter framför mig. Så nästa vecka kan man ju verkligen säga är fullspäckad. 

//Caroline