Nytt jobb = utbildningar

Nu börjar det närma sig tiden för mig att flytta på mig till akuten. Förra veckan var jag och hämtade mitt schema och en hel drös med papper inför min introduktion. Själva introduktionen är sex veckor lång med mycket utbildningar som jag ska ta mig igenom. Det känns som om de verkligen är förberedda på oss som ska börja arbeta där, vilket känns väldigt bra; man känner sig välkommen.

Det blir en spännande tid som komma skall, med mycket lärande vilket jag tycker ska bli jätteroligt (Redan nästan anmält mig till alla utbildningarna). Jag har ju längtat till detta, att få utvecklas i min yrkesroll och lära mig något nytt. Början av introduktionen kommer vara väldigt intensiv då där ligger flest utbildningar inplanerade.

I natt under tiden jag befinner mig på jobb sitter jag här och läser på lite inför HLR utbildningen, som kommer vara redan andra dagen som jag bytt arbetsplats. En bok ska läsas och en nätbaserad kurs ska jag ta mig igenom innan den praktiska utbildningsdagen.

Egentligen behöver jag inte påbörja utbildningarna förrän jag börjat jobba på akuten, men jag tycker det känns skönt att bara ha allting avklarat. Ju mer jag hinner göra färdigt innan desto skönare. Det kommer ändå att bli intensivt och kan jag avlasta det lite så varför inte.

Så HLR it is this night....

//Caroline