Legitimerad
Nu har jag blivit legitimerad dessutom, som sjuksköterska. Fick hem pappert idag. Inget speciellt, men så otroligt betydelsefullt. Tycker nästan att de borde bakat en tårta och skickat med, nej men skämt å sido. De kunde ju dekorerat pappert lite och haft ett lite tjockare papper, men nej här spar vi på miljön så vi tar ett tunt sådant med lite text. 
 
Från och med idag den 140627 kan jag i alla fall kalla mig helt färdig som sjuksköterska och legitimerad, en legitimation som jag ska vara otroligt försiktig med. På sjukhuset där jag jobbar nu börjar jag komma in mer och mer i alla fall och det flyter bättre nu för mig. Det kommer fortfarande, kommer säkert göra det länge till, saker varje dag som jag behöver fråga om eller få uppfräschat i mitt minne. Konsten av att vara färdig men ändå inte färdig som sjuksköterska. För vi blir ju aldrig färdiglärda, dvs fullärda. Vi kommer lära oss nya saker nästan varje dag och stöta på nya saker hela tiden i vård arbete. Läsa, lära och utvecklas, det är så mitt yrke kommer att vara. 
 
På toppen av denna lycka är jag mäktigt irriterad över min lånetelefon; min egna är på lagning eller service så får se när den återvänder eller om den återvänder. Min lånetelefon är nog segare än en sengångare och jag kan knappt röra mig i telefonen. Trots segheten är det ändå en smartphone vilket är lite skumt. Förhoppningsvis får jag snart tillbaka min egna telefon som har lite mer turbo i sig. 
 
Idag har jag haft min kära vän Agneta på besök här i Malmö. Hon var hemma ett par dagar nu innan hon ska ha praktik i London. Vi mös på Espresso House med frukost innan vi tog oss in på Triangeln där jag inhandlade fler trosor till vår duktiga Elise, som använder sin ankpotta så otroligt flittigt. Blivit jätteduktig har hon och nu är hon iprincip helt utan blöja på dagen. Tänka sig hon har både slutat med nappen och snart med blöjan, så stor hon börjar bli nu vårt lilla troll. 
 
Nu kallar Sagan Om Isfolket på mig, den bokserie som jag snart läst färdigt. Så spännande, verkligen att rekommendera. Läsning och sedan kudden. I morgon blir det träning och jobb igen.