Lediga dagar (läs timmar)

Efter fem nätter som varit rätt jobbiga. Mitt jobb är inte alltid så himla lätt och just nu är jag på sista tiden på avdelningen innan jag ska ta mig vidare för nya utmaningar, vilket jag verkligen ser fram emot! Behöver det känner jag och nu sista tiden mer än någonsin.

Jag gick av i måndags för att vara ledig två nätter, två dagar eller som jag säljer 48 timmar. Inte så mycket efter att ha jobbet fem nätter i sträck, men så är det i mitt yrke. 
Efter att ha sovit till strax innan lunch for jag iväg för att hämta Emil som skulle till doktorn med tanke på att han i våras fick en allergisk reaktion. Ingen allergi vad hon kunde konstatera men vi ska dit igen nästa år så får vi se är vad som händer nu fram tills dess. Om Emil fått någon mer reaktion.
När vi var klara hos läkaren åkte vi för att hämta Elise och för att äta lite mellanmål ute på en lekplats på vägen hem. Lek och bus innan det var dags att ta sig hemåt för matlagning. Resterande av kvällen blev ganska lugn samt tv tittande framför idol som nu äntligen startat igen.

Ny dag, tisdag. Jag och Emil cyklade och lämnade Elise på skolan innan vi tog oss till Willys för att handla lite. Väl hemma igen packade vi bara om oss innan vi cyklade hem till min pappa för nya, fika och lek samt lite samtalande. Jag fick även en present då jag fyller år på fredag. Väldigt snällt! 
Under eftermiddagen har jag och barnen när för lite ärenden, ätit mellis och sedan bara varit hemma. Skönt med tanke på att jag varit trött idag. 
I morgon ska Elise ha dill första gympalektion och tur väl kom hennes gympa påse idag som vi beställde förra veckan. Så nu är hon packad och redo inför morgondagen.. Duktig tjej! 
Ikväll väntas idol igen för min del. Alltid lika kul att se vem som är bra och vilka som inte alls ligger på samma nivå. Virkning och bok på det så har vi den perfekta tisdagen, om jag nu inte sommar inne hos Emil där jag sitter nu. Känner att jag nickar till lite ibland. Jobbigt att mamman blir tröttare än barnet av att läsa bok haha... Fast det kanske är precis som det ska vara då... Trevlig tisdag!

//Caroline