Tillbaka till verkligheten

Nu närmar det sig även dagis start för Emil, eller ja början efter hans långa sommarlov samt Rasmus som ska tillbaka till arbetet igen. Även om jag har jobbat nu under två veckor som Rasmus varit ledig, så har vi ändå haft någon form av ledighet tillsammans. Väldigt skönt!

Igår, lördag, cyklade vi iväg till Emporia för att införskaffa gymnastikskor till Elise och lite höst skor till oss alla. Det blev totalt två skor till Elise, ett par till Emil och ett par till Rasmus. Jag själv insåg att jag redan har skor som jag mycket väl kan använda i höst, däremot behöver jag vinterskor till senhösten men det tar vi när det närmar sig.

På kvällen sedan blev det fullt ös med att namna nya kläder inför dagisstart och även Elise extrakläder till skolan. Packa ihop alla Emils saker som ska till dagis på måndag;

Täcke, kudde, regnkläder, extra kläder, gummistövlar etc

. Mycket att komma ihåg och mycket saker de behöver.

Vi får se hur vår nya vardag ser ut så här nu med ett skolbarn. Vi slipper de långa cykelturerna i alla fall som vi höll på med under våren. Skönt! Däremot har vi nu varje måndag till fredag tider att passa, vilket jag som jobbar skift inte kanske tycker är så roligt. Vi infinner oss och kommer lära oss vår helt nya vardag. Dessutom har båda barnen simskola varje söndag och Elise sin balett på torsdagar. Full ös hela hösten, härligt!

//Caroline