Torsdag 3/8 och fredag 4/8

Onsdagen blev det ju allsång vid havet för mig Elise och Rasmus syster samt en vän till henne. Det var trevligt men hade kanske önskat några fler låtar man kände igen. Dessutom tyckte väl ingen av oss att gästartisten var så där jättebra. Det var okej och det var kul att ha varit där. Hoppas att jag hinner dit fler gånger nästa år i och med att detta var sista gången detta året. Kvällen avslutades på bästa sätt med varsin glass.


Torsdag förmiddag cyklade jag in till stan för att handla inflyttningspresent till en vän som precis flyttat hemifrån. Ska besöka henne på söndag. Väldigt mycket regn och väldigt blöt blev jag så tog ett stopp hos pappa på vägen hem för att bli lite varm samt samtala. Har inte träffat honom på länge så ville höra hur hans sommar varit och berätta lite om vad vi gjort också så klart.
Väl hemma igen, fortfarande blöt, tog Emil och jag en vilostund. När vi vaknade igen laddade vi middag. Idag provade vi att göra egna nachos och tortilla bröd. Recept kommer i nästkommande inlägg. Kvällen avslutades lugnt framför TVn.

Äntligen fredag och jag samt Emil kickade igång dagen tidigt vid nio så vi cyklade iväg till tant för att hjälpa henne lite samt fika. Det blev ett par timmar där och Emil hann vilat middag innan vi begav oss till mitt arbete. Var tvungen att hämta ut kläder så jag börjar jobba på måndag samt säga hejdå till en kollega som slutar denna helgen. Emil tyckte det var kul på sjukhuset och sprang runder både på avdelningen och i kulverten. Kollegerna hade skoj åt honom och busade även lite med honom. Väl ute därifrån väntades EM lång cykling på 1,3 mil ut till Almåsa. Vi skulle möta upp Rasmus och Elise där senare på kvällen men vi tog oss dit lite tidigare. Elise ska sova där, hur länge vet vi inte men det ser vi. Elise cyklade alltså först 9km till simskolan, simmare simmade, och cyklade sedan 9km ut till Almåsa. Nästan 2 mil cykling för henne, hon är så otroligt duktig och har blivit bäst på att cykla. Vi åt middag och fikade där ute innan vi cyklade hemåt vilket tog lite mer än en timme med mycket blåst emot oss. 

Idag är det lördag och en ny dag men det får ni läsa om i ett annat inlägg. Trevlig helg!

//Caroline