Vecka 50
Snart är denna veckan också slut och julafton närmar sig. Även denna veckan har innefattat mycket arbete. Jag har varit ledig först under måndag och tisdag vilket jag skrev om i förra inlägget. Under onsdagen arbetade jag kväll, det var en bra kväll på jobb. På torsdagen hade vi eller jag utbildning, prakticum-dagen. Dagen började med föreläsningar mellan halv nio och tolv.  Det var inte så jätte intressanta föreläsare och jag tror egentligen inte att det var så mycket ny fakta för mig. Eftermiddagen däremot var mycket mer intressant då vi hade workshops. Under första workshopen tränade vi på ABCDE, Vilket innebär att man ska bedöma patienternas tillstånd från det mest livshotande till det mindre livshotande. Det vill säga A är luftväg, B andning, C cirkulation, D medvetande och Eexposion. Den andra workshoppen innefattade med praktiska göromål. Vi fick träna på att intubera, förlösa barn, ta prover. Ja lite smått och gott för oss inom vården kan man ju såga. Att förlösa barn var nog roligast, så klart inga riktiga utan en docka och en dockbebis men i verklig storlek och vikt.
Efter prakticum-dagen cyklade jag mot Elise skola för lite lucefirande med alla förskoleklasser. Väldigt trevligt, men det var väldigt skönt att komma hem till sängen efter en lång dag.

Under fredagen blev det bara bakning för min och Emils del som var ledig med mig. Lussekatter och chokladbräck inför julen. Tror det mesta är bakat nu inför nästa vecka. Skönt! På kvällen blev det köpemat såhär denna fredag. Hela helgen innefattar jobb, jobb och åter jobb. Tur jag älskar att jobba och att jag trivs så bra att jag längtar inför varje arbetspass. Idag lördag blev dock en körig sådan, men jag rådde det fram tills jag lämnade över, vilket ändå kändes okej. Det blev inte den bästa dagen att lämna över men så är det i ibland.
I morgon är det ny arbetsdag redan halv nio och sedan hem för att sova lite på eftermiddagen för att åter igen infinna mig på jobb 21 för ett nattpass. Ställer upp för en kollega som är iväg vilket känns bra, att jag kan hjälpa henne. Sedan är jag ju ändå ledig från måndag till fredag så får ta igen mig då. 

Lite smått och gott från denna veckan, fortsatt trevlig helg på er och en fin tredje advent innan vi räknar ner dagarna till julafton.

//Caroline 



(null)
(null) (null)