Stockholm

I tisdags åkte jag och Elise till Stockholm. En bra resa med tåget fram tills ungefär Norrköping sedan blev Elise åksjuk och det blev till att byta kläder på tåget. Det var skönt för oss båda när vi kunde stiga av tåget i Stockholm och blev uppmötta av min kusin och Elise lekkamrat. 

Första dagen i Stockholm så blev det mest häng runt omkring där de bor i Bredäng. Vi gick ner till Mälaren och tog oss ett dopp i havet, barnen cyklade dit då de hade en extra cykel. Lite tjafs och gnabb, nästan som syskon denna första dag. 

Under onsdagen tog vi båten ut till Fjäderholmen där vi spenderade dagen. Ett varv runt ön med klippiga stränder, affärer med hantverk och god mat så klart. Jag åt en helt fantastisk fiskgryta som verkligen var värd varenda krona, så också besöket ut för att smaka på den. Vi handlade med oss handgjorda tvåler hem och jag fick även med mig ett polkagris te. En hel del bråk och tjafs tjejerna emellan även denna dagen, typ var femte minut så var de bästa vänner och var femte minut bråkade de om något. Antingen ville de ha exakt samma sak, eller så ville de helt olika. Elise som ser upp till sin lekkamrat som bara är ett år äldre vill ofta göra exakt som henne, vilket vännen inte alltid tyckte var så kul. Trots detta hade vi en fantastisk dag ute på Fjäderholmen. Verkligen värt ett besök om man befinner sig i Stockholm.
På kvällen fick vi sedan besök av min faster, farbror och min ande kusin. Vi grillade, åt gott, pratade och hade en trevlig kväll. Ett kärt återseende för oss alla samlade. Min kusin hade jag inte träffat på två år så det var verkligen kul att träffa honom igen. 

Torsdag och en blåsig dag. Vi har trots allt haft ganska tur med vädret dessa dagar vi varit här så vi ska verkligen inte klaga. Denna dag tog vi oss först till Sätra Strandbad men väl där blåste det för mycket för att det skulle vara skönt. Vi tog oss därför vidare till Skärholmen och ett köpcenter för lunch och shopping innan vi åkte hem och hängde i solen på gården. 
På kvällen sedan så åkte jag och min kusin själva in till stan för lite egentid med god mat och vin. Mycket trevligt att kunna få denna tiden med henne och det var väldigt snällt av hennes sambo att ta hand om tjejerna. Kvällen avslutades med te och film. 

I morgon är det fredag och dags att åka hem. Både skönt och tråkigt såklart. Borta bra men hemma bäst!
Lite bilder kommer men när jag kommer hem lovar jag att fler läggs upp som jag har på kameran. Nu önskar jag er en god natts sömn.
//Caroline