Måndag 5/6 och tisdag 6/6

Måndagen började lugnt för vår del. Tanken var egentligen att vi skulle träffat en vän till mig och hennes lilla bebis men tyvärr fick vi ställa in med tanke på Emils eventuella vattenkoppor. Morgonen här är ju ut som vanligt ungefär varje dag, i alla fall när vi är lediga, med att barnen får frukost till följd av på klädning som sen följer av tandborstning och när väl kidsen är klara är det dags för mig. Oftast blir det är lite städgöra under tiden också, det vill säga tömma diskmaskinen och fylla den, plocka undan, torka av m.m vad jag nu finner på. Ibland hinner vi ut innan det är dags för lunch och ibland inte, just denna dagen blev det inte så utan Emil var trött och därför blev det vila innan lunchen. Jag har ju även lyxen att Elise kan roa sig själv så att jag också kan få vila en stund. Elise pysslade samt tittade på filmer som vi fått dagen tidigare från en vänlig själv på Rasmus jobb. 

Efter vilan blev det lunch och jag klämde snabbt ihop lite pannkakor till oss som vi mumsade på. När vi ätit färdigt tog vi vårt pick och pack och tog oss ut i det fina vädret. Utan mål blev det stranden som blev målet. Emil fick för första gången bada fötterna i havet och det tyckte han väldigt mycket om, lite för mycket och blev ganska blöt. Elise tyckte också att det var härligt varmt i vattnet och vi spenderade ett tag av eftermiddagen där, eller ja här nere vid sibbarp. 
När jag tyckte Emil fått för mycket sol så drog vi oss vidare mot en lekplats och lite skugga innan vi mötte upp Rasmus vid glasskiosken för en glass. Middagen denna dagen fick inviga vår nya grill som fungerade samt smakade utomordentligt. Vi är väldigt nöjda med vår grill, ja med vår uteplats och vår kommande oas när allt grönt kommit upp och köpts. Måndagen led mot sitt slut och det hände inte så mycket mer denna dagen.



Tisdag och en ny ledig dag för oss. Idag hade vi Elise dagis kompis kalas på schemat och besök hos vår fina tant för Emils och min del. Förmiddagen bestod i allt möjligt, precis som jag beskrev ovan, samt inpackande av paketen till födelsedagsbarnet. Elise skulle ge honom ett Star Wars underlägg och något flygplan man kan flyga med utomhus. Emils las för att vila tidigare denna dagen då vi skulle cykla mot kalaset precis i hans vanliga vilostund. Vila för Emil och mamma innan vi cyklade iväg till kalaset, jag med Emil bak på cykeln och Elise på sin egen. Det blåste rejält idag och Elise var jätteduktig, lite gnäll men det får man räkna med. Fram kom vi och Elise lämnades till och med av en kvart tidigare då vi var lite tidiga. Emil och jag tog oss hem till vår kära tant och det blev både matbullar och fika varvandes med tvätt som vi hjälpte henne med. Emil hade hur roligt som helst och fick till förtjusningen åka rollator ner till källaren där hon tvättade, varenda runda ner. Detta gjorde Elise också när hon var liten och även hon tyckte det var pricken över i:ett. 
Klockan tre hämtades Elise igen och cykelfärden styrdes åter hemåt för en lugn kväll hemma med mat och läggdags. Tv för min del och virkade, dator för Rasmus del. 

Härliga två dagar har vi haft och i morgon väntar en ny dag. Rasmus är ledig, jag ska iväg och klippa mig samt träffa en vän. Jag ser väldigt mycket fram emot morgondagen och speciellt frisör besöket!


//Caroline