Midsommar helgen

Midsommar afton i fredags och den spenderades först med att få hem mina små gryn från sin mormor för de spenderat natten. Mycket bad, bus och lite pyssel. Vid fyra skulle vi vara borta och vid halv fyra började vi göra oss redo för att ge oss iväg, efter en hel drös med trams från båda barnen sida. Iväg kom vi i alla fall och var först på plats av gästerna. Vi spenderade kvällen hos Rasmus föräldrar med hela släkten, eller i alla fall de flesta, samt våra japanska vänner som även dem var med och firade svensk midsommar med allt vad det innebär från sill till jordgubbar och nubbe med sång. En trevlig kväll, regnig så också, med mycket mat och gottis. Vid tio tiden kände väl både jag och Rasmus oss väldigt nöjda och tackade för oss. Barnen trötta och vi likaså, vilket gjorde att det gick för att somna. 


Under lördag förmiddag tog vi oss, lika familjen, ner till sibbarp för marknad och karuseller. Elise åkte två karuseller, skulle ha åkt tre men då Rasmus fick använda en biljett för att hjälpa Elise genom den ena, blev det bara två olika karuseller. Emil han hade turen att jag är skicklig på att plocka upp saker i automaterna, en nalle och en liten fotboll blev det för hans del istället för karusell.
På eftermiddagen cyklade jag och barnen till Rasmus föräldrar, Rasmus jobbade, för att hjälpa till att äta upp lite rester från midsommar. Vi hängde där ett par timmar, bus och lek, mat och fika sedan var vi alla helt slut och det blev dags för mig samt barnen att ta oss hemåt. Under kvällen var det TV för min del innan John blund kallade. 

Idag började dagen med tidig uppgång då vi skulle ut och promenera med min pappa. Klockan nio var vi ute och redo för att möta upp honom. 1,5 timme var vi ute och promenerade längs med havet innan vi vände hemåt för att visa upp uteplatsen. 
På eftermiddagen gick vi åter till marknaden då vi skulle handla en spinner till Elise, en liten grej man kan snurra på mellan fingrarna. Blev även lite churros för vår del, Mums! Efter marknads besöker tog Rasmus ut barnen för att springa och jag styrde cykeln mot Mobilia för att besöka vår kära tant. Räkmacka och kaka på det, mycket prat och sällskap för hennes skull. På vägen hem sedan handlades det lite på Coop innan jag var tvungen att ta mig hem för att packa då vi i morgon åker till mamma en vecka (inkluderat nästa helgs besök i Göteborg med henne och min bror med flickvän). 

Avslutar detta helginlägg med lite goa bilder från de senaste dagarna...

//Caroline