Onsdag 7/6 och Torsdag 8/6

I onsdags hade jag min dag fullt planerad, men planeringen sprack och det blev en helt ny dag. Jag skulle egentligen gått till frisören men då hon blev sjuk bokade vi om till två veckor framåt. Istället tog jag mig en tur ner till stan ändå för att titta runt lite i affärer, lite egentid som så väl behövdes. Det blev en tröja handlat till mig, en bikini till Elise och en poliströja till Emil.

Senare under eftermiddagen hade jag bestämt träff med en vän och den träffen blev i alla fall av. En mysig stund på café och sedan en kortis in i lite affärer innan vi åter sa hejdå till varandra. På vägen hem skulle jag egentligen både hinna handla blöjor, in om Eon i Limhamn samt in om tant en snabbis. Omplanering och det blev vara blöjor som handlades, Eon flyttades fram till torsdagen (igår, eftersom vi nu är på nytt dygn) och tant till söndagen.

Onsdagen tog slut och torsdagen kom, idag stod handling på schemat men nu var det mat. Vi tog oss iväg tidigt, först till Eon då för att hämta ut min beställning och sedan vidare till Willys jag och barnen. Emil tog sig en tupplur under tiden vi handlade och vaknade lagom tills vi kom hem igen, eller ja med lite hjälp från mig. Vi gjorde lunch och tog oss sedan ut, ner till stranden och denna gången var badkläder och handdukar med. Barnen badade och lekte vid vattenkanten medens jag satt i sanden och njöt av vädret som växlade mellan moln och sol. Vi hade en härlig timme där innan solen försvann helt och molnen tog över, då gick vi hemåt för att laga middag.

Nu sitter jag här på jobb och har väl haft en rörig natt än så länge, med lite oväntade saker. Ingen natt är den andra lik, rättare sagt inget dygn är den andre lik, vilket jag tycker om med mitt yrke. Variation i högsta grad, sen kan man ju önska sig än mer variation 'än vad jag har nu på min avdelning men det kommer senare i framtiden.

//Caroline