Lugnet efter stormen

En passande titel på dessa två senaste dagar, igår och idag. Under gårdagens kväll hade jag mitt första pass på min nya arbetsplats. Jag kan ju verkligen konstatera att jag blev inkastad i jobbet och det vara bara att ta tag i allt. Det var kul och precis så som jag minns att det var. Kände att jag hade någorlunda kontroll, inte hela tiden men största delen av tiden. Kul att träffa alla gamla, men så klart också nya kollegor. Igår arbetade jag från 13:45-21:30 och var helt slut när jag cyklade hemåt med alla intryck och efter en kaotisk första dag, med egentligen bredvid gång som fick bli lite vid sidan av. Gick och la mig illa kvickt när jag kom hem då jag hade HLR-utbildning idag onsdag kl. 08.

Onsdag då, bara upp tidigt och lämna barnen på respektive skola och dagis innan jag cyklade mot sjukhuset igen. Väl genomgången utbildning i HLR med docka att träna på med kollegorna. Vi hade en otroligt trevlig förmiddag. Under eftermiddagen skulle jag in om mormor och morfar för att hämta nycklar samt en lånetelefon, då min egen helt pajat under gårdagen under arbetspasset; troligtvis stött till den någonstans. Självklart så fungerade inte telefonen md SIM-kortet och så också inte på 3-butiken. Därav blev det bara till att hämta ut en ny mobil lite tidigare och betala en mindre avgift för detta. Det blev en rosa Iphone 7. Aldrig haft Iphone innan så ska bli roligt att prova denna. Återkommer med vad jag tycker om den när jag hunnit använda den ett tag.

Kvällen har sedan varit lugn för min del, Rasmus var iväg på föräldramöte på mils dagis och jag la kidsen inför natten. Sedan tog jag lite välförtjänt sofftid, nu innan sovdags,

//Caroline

Bild på kvällens myspys Emil 💕